Realizácie & Montáže
Servisnú činnosť, tedas vrátane aj montáži pre potravinárske technológie a gastrotechniku vykonávame už od roku 1991
Správna montáž technologických zariadení a ich odborné uvedenie do prevádzky je základným predpokladom
k dlhodobej funkčnosti zariadenia bez následných, často zbytočných, servisných nákladov.
Čo sa týka montáže, tak veľmi rozšírený názor je, že je to kompletná služba od naloženia, odvezenia, prenesenia na miesto
( Neraz 300 kg, alebo aj oveľa viac kg niekde hore po schodoch ), vyhotovenie prípojok - elektrická, plynová, vodovodná, odpad, odsávanie, apod.
To nie je pravda! To montáž nie je, ale to iba súvisí s montážou! A často sa tieto úkony pred, či počas montáže aj robia, ale to montáž nie je !
Úlohou zákaznika je pripraviť - zabezpečiť pre montáž spotrebiča prípojné body podľa projektovej dokumentácie, alebo podkladov od dodávateľa - t.j. zabezpečiť, aby napájaný spotrebič mal nachystané na čas montáže všetky potrebné prípojné body a to v správnych dimenziách - tak, ako to vyžaduje technická špecifikácia daného zariadenia. Čiže napr. el. vypinač, alebo zásuvku, plynový ventil, vodovodný ventil, vyústenie odpadu, pripojný bod na uzemnenie, prípadne ak treba aj miesto kam sa napojí digestor. Ak to zákaznik nemá ako pripraviť vo vlastnej réžii, tak to môže zadať nejakej firme, alebo osloviť dodávateľa zariadenia, ktoré sa má inštalovať - často to dodávateľia vedia zabezpečiť či už vlastným servisným tímom, ktorý má oprávnenie aj na vyhotovenie pripojných bodov, prípadne rozvodov knim, alebo toto všetko vie dodávateľ zabezpečiť prostrednictvom odborného subdodávateľa.
Dá sa všetko, len sa treba vedieť slušne dohodnúť ( najlepšie vždy vopred ) a urobíme to radi. Tiež nám záleží,
aby bolo zariadenie čo najskôr a hlavne správne nainštalované.
Nerobí však dobré vzťahy, ani atmosféru, keď niekto toho druhého do niečoho núti a pretláča sa jeden názor, prípadne sa od nás požaduje ( hoc aj nepriamo), aby sme porušovali predpisy, vyhlášky, ... To nejde. Nie všetko čo sa dá, sa aj môže !
Často je od nás žiadane, aby sme búrali dvere, okná, .. pretože spotrebič je väčší, ako vstupný otvor. Dá sa aj to, ale nie je to naša povinnosť, ale uživateľa. Nie sme zariadení na murárske práce, ale vieme to zabezpečiť.
Nie je tiež fer a dobré, ak sa dohodneme a keď prídeme namontovať spotrebič, nie sú pripravené žiadne prípojné body a povedia nám: " veď to je vaša vec, vy montujete " Pre nás je to strata času a zbytočný výjazd. Naši technici mohli byť niekde inde a pomôcť niekomu inému.
Ak vám niekto poskytne montáž GRÁTIS budte radi a berte to prosím vždy, ako BONUS, nie ako štandard a samozrejmosť !
Tak, ako aj lekárska starostlivosť nie je zadarmo, tak ani starostlivosť o zariadenia nie je zadarmo. Servisného gastro-technika a už vonkoncom špičkového si nekúpite v žiadnom obchode, čo je určite každému jasné.
V školách sa toto remeslo NEUČÍ ! Technikov si musíme vychovávať a školiť sami, ... chce to dlhú dobu, trpezlivosť, z ich strany aj ochotu sa neustále učiť, nestači to raz, či pár krát, ale naozaj je to celoživotná zaležitosť. Takže si technikov prosim vážte, nie je to bežný druh, je to vzácny druh remeselníka !
Definícia montáže :
Montáž je vybalenie spotrebiča, odfoliovanie, skompletovanie, osadenie na miesto, napojenie na prípojné body,
spustenie do prevádzky, nastavenie a zaučenie obsluhy. O tom všetko sa urobí zápis, odovzdá sa zákaznikovi
súvisiaca dokumentácia a všetci sú spokojní. A tak to má byť.
Zákazník má povinnosť pri súčinnosti montáže - a to nielen zo zákona, ale hlavne vo vlastnom záujme !
Neznamená to nič viac a nič menej ako to, že je povinný zabezpečiť prístupové cesty, dostatočný vstupný otvor pre dodávku
objednanejtechnológie a taktiež by mal byť prítomný pri montáži, alebo ním poverená a kompetentná osoba.
Kratke zhrnutie našich servisných služieb :
- Servisné vozidlá našich technikov sú vybavené tak, aby servisní technici mohli čo najviac opráv vykonať priamo u zákazníka.
- Vysoký dôraz kladieme na technické a praktické vzdelávanie našich servisných technikov. Technici absolvujú odborné školenia priamo vo výrobných závodoch, Najviac však naši servisní technici získavajú priamo v teréne pri servisných zásahoch, často ojedinelých, špecifických, tiež si zyšujú svoju odbornosť aj účasťou na montážach často veľmi náročných technológií.
- Držíme množstvo náhradných dielov na sklade a veľa z týchto náhradných dielov aj voľne predávame. Dodávame náhradne diely aj na mnohé nami nedodané technológie ( nie na všetky, ale vieme a vykrývame veľa značiek obsiahnutých na Slovenskom trhu ).
- Aby sme poskytovali zákazníkom tie najlepšie servisné služby a prispeli tak k celkovému znižovaniu finančných prostriedkov vynakladaných na opravy jednotlivých zariadení, a samozrejme aj znižovanie strát prevádzkovateľov na odstávkou nefunkčného zariadenia, poskytujeme zákaznikom okrem štandardného záručného a pozáručného servisu aj možnosť využitia výhodného systému preventívnych servisných prehliadok.
Zopár ukážok pripravenosti prípojných bodov pre montáž zariadení :
Pripravené prípojne body na vodu a odpad pre budúci bar
Plyn, voda a elektro pre budúci várny ostrov. Pre kotly a panvice
leták montáž
V terminoch, kedy sa nakopí veľa práce, majú uprednostnenie na montáže zákaznici, ktorí majú technológie z našej obchodnej ponuky !.
Ak máte záujem o montáž, alebo iné servisné služby napíšte nám sem :